Jan 4, 2012

Τα Airbus (της Ολυμπιακής) και οι φίλοι τους (με αρκετή από Proton Bank...)

16/01/2013 Πωλούν ακόμη τα «ασημικά» της παλιάς ΟΑ
«Παρκαρισμένα» στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος παραμένουν τα τέσσερα αεροσκάφη τύπου Airbus A340. Η συμφωνία για την πώληση των αεροσκαφών στην εταιρεία Apollo Aviation Group έχει υπογραφεί από τα μέσα του καλοκαιριού αλλά τα αεροπλάνα δεν έχουν παραληφθεί από την αγοράστρια καθώς υπάρχουν διαφωνίες με το Δημόσιο.
Η Apollo Aviation Group υποστηρίζει ότι τα τέσσερα αεροσκάφη δεν έχουν συντηρηθεί σωστά και δεν μπορούν να πετάξουν με αποτέλεσμα να έχει καθυστερήσει η υλοποίηση της συμφωνίας η οποία θα απέφερε στα δημόσια ταμεία περίπου 40 εκατομμύρια δολλάρια.
Η αμερικάνικη εταιρεία μετά από έλεγχο που διεξήγαγε διαπίστωσε ότι τα τέσσερα αεροσκάφη έχουν προβλήματα στα ηλεκτρονικά τους συστήματα και ζήτησε να γίνουν επιπλέον εργασίες συντήρησης.
Ωστόσο από την ελληνική πλευρά απορρίπτεται το ενδεχόμενο αυτό καθώς το κόστος, που θα βαρύνει το Δημόσιο, θα είναι υπέρογκο. Το αποτέλεσμα είναι βεβαίως τα αεροσκάφη να παραμένουν επί ελληνικού εδάφους ενώ το Δημόσιο χρεώνεται για την χρήση των χώρων του αεροδρομίου. Το ποσό που καταβάλλεται δεν είναι γνωστό, ωστόσο η χρέωση είναι πολύ χαμηλότερη από τα τέλη στάθμευσης που πληρώνουν οι εταιρείες για την στάθμευση των αεροσκαφών τους.
Η Apollo Aviation Group σκόπευε να διαλύσει τα αεροσκάφη χρησιμοποιώντας στην συνέχεια τα ανταλλακτικά τους και εκείνο που προκρίνεται πλέον είναι η διάλυση των Airbus να γίνει εδώ χωρίς όμως να έχει ξεκαθαριστεί πως θα γίνει αυτό και ποια πλευρά θα βαρύνουν οι απαραίτητες εργασίες.

18/07/2012 The parable of the four-engined planes (Economist)
In 2007 an American valuation consultancy, Avitas, put a value of $45m on each of the A340-300 planes, which were then eight years old and still airworthy.

09/07/2012  Γ. Στουρνάρας: Υπέγραψε την απόφαση για πώληση αεροσκαφών της Ο.Α
Υπεγράφη σήμερα από τον Υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, η απόφαση για την πώληση από το ελληνικό Δημόσιο των τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus A340-300, που χρησιμοποιούσαν η παλιά «Ολυμπιακή Αεροπορία» και οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές», ολοκληρώνοντας έτσι τη σχετική διαδικασία σε συνέχεια της κοινής υπουργικής απόφασης που πήρε στις 23/12/2011 η διυπουργική επιτροπή αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων.

04/01/2012 Για την «τιμή» των 31 εκατομμυρίων (2).) (Πτήση & Διάστημα)
Σε συνέχεια των όσων γράφαμε νωρίτερα σήμερα σχετικά με την πώληση των τεσσάρων Airbus A340 της παλαιάς Ολυμπιακής, περισσότερα ερωτηματικά παρά απαντήσεις δημιουργούν οι επιπλέον εξηγήσεις της Γραμματείας της ΔΕΑΑ (Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων) σχετικά με το θέμα.

04/01/2012 70 εκατ. "τσέπη" από τα Airbus! - Τα ψεύδη της Διϋπουργικής (DefenceNet)
Η αποτίμηση, γίνεται την ημέρα της πώλησης, στις 23 Δεκεμβρίου. Η εταιρεία που κάνει την αποτίμηση μέσα σε μία ημέρα η SL, μάλον έχει δημιουργηθεί για να κάνει ειδικά αυτή την αποτίμηση (το όνομα "SL" μπορεί να το πήρε και από το μοντέλο της Μερσεντές που χρησιμοποιεί κάποιος από τους υπουργούς που έβαλαν την υπογραφή…).
Και στους εκτιμητές κατά σατανική σύμπτωση περιλαμβάνεται και η πανταχού παρούσα (κάτι σαν το Άγιο Πνεύμα - συγχώρα μας Θεέ μου) Lazard η οποία από τότε που εμφανίστηκε δια χειρών Ε.Βενιζέλου και Χ.Παμπούκη στα οικονομικά πράγματα της Ελλάδας, είναι μέσα σε ΟΛΕΣ τις σημαντικές δουλειές του δημοσίου. Δεν υπονοούμε τίποτα, απλά το αναφέρουμε.
Και για να επιστρέψουμε στην ουσία του σκανδάλου, δηλαδή την αποτίμηση της τιμής των αεροσκαφών και την εταιρεία που κρύβεται πίσω από την Αpollo Aviation Group, το fund της Sciens, η οποία είχε δανειστεί τα χρήματα για την αγορά των Airbus από την Proton Bank του Λαυρέντη Λαυρεντιάδη, σε μία υπόθεση δανειοδότησης που έχει κριθεί ως μη σύννομη και έχει εκδοθεί και σχετικό πόρισμα από την Τράπεζα της Ελλάδος. Φυσικά υπάρχει σε εξέλιξη και σχετική ποινική διερεύνηση. 
Το τελικό κέρδος από την αγορά και την εν συνεχεία μεταπώληση των 4 Airbus A340-300 του Group Αpollo-Sciens-Λαυρεντιάδη θα κυμανθεί περί τα 70 εκατ. ευρώ αφού η κατώτατη τιμή πώλησης για αεροσκάφη του τύπου είναι 27 εκατ. ευρώ βάσει των ισχυουσών τιμών της αγοράς

03/01/2012 Πώς "πέταξαν" 31 εκατ. ευρώ από τα ταμεία της Proton Bank στα ... Airbus A340-300 (DefenceNet)
Πλειοδότης ανακηρύχθηκε τον Αύγουστο του 2011 η Apollo Aviation Group, η οποία και προσέφερε το μεγαλύτερο τίμημα (40,4 εκατ. δολάρια) μεταξύ των εταιριών που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας. Αυτό αναφέρει η σημερινή απάντηση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων. Και εδώ έχουμε μία πρώτη σύγκρουση με την... λογική: Πλειοδότης η Apollo Aviation Group, αλλά σύμφωνα με προγενέστερη ανακοίνωση στην Διαύγεια, της κυβέρνησης η αποτίμηση της αξίας των Airbus, έγινε στις … 23 Δεκεμβρίου από την εταιρεία SL Εngineering & Services!

29/12/2011  "Ξαναγυαλίζουν" τα Airbus της πρώην Ολυμπιακής (Capital)
Τον περασμένο Απρίλιο, στο πλαίσιο σχετικής επερώτησης, ο βουλευτής του ΛΑΟΣ, κ. Κοραντής είχε προτείνει, την μετατροπή των τεσσάρων Airbus σε αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού. Ωστόσο, ο τότε υπουργός Άμυνας είχε επισημάνει ότι «δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί ο αριθμός των απαιτούμενων αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού [..]. Όταν η Π.Α. προχωρήσει στη διερεύνηση θα εξετάσει όλες τις δυνατές λύσεις, συμπεριλαμβανομένης και της αξιοποίησης των Α/Φ Α-340, σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες».


20/11/2011 Μυστήριο με τρεις offshore εταιρείες και ένα δάνειο που χορήγησε η Proton (Καθημερινή)
Μία άλλη εταιρεία που απασχολεί τους ίδιους ελεγκτές η Cyprus properties and Holdings με έδρα τα νησιά Κεϊμάν, που συνδέεται με την εταιρεία Sciens Special Situations Master Fund, παίρνει δύο μέρες πριν από την Πρωτοχρονιά του 2011, δάνειο 35 εκατ. ευρώ που εκταμιεύεται μέσα σε μία μέρα. Η ΤτΕ επισημαίνει, ωστόσο, ότι το επίσημο εισηγητικό γίνεται με δύο μήνες καθυστέρηση σε σχέση με την εκταμίευση. Η Sciens, σύμφωνα με τους ελεγκτές, είναι θυγατρική κατά 62% της Sciens Διεθνών Συμμετοχών, δηλαδή μιας άλλης εταιρείας, που συνδέεται με τον Ι. Ρ. Η ΤτΕ σημειώνει ότι ο ακριβής σκοπός της χρηματοδότησης δεν είναι γνωστός.
[...] Μια άλλη εταιρεία του ίδιου συγκροτήματος, η Ζ ΜΑΝ Cyprus (κυπριακή), δίνει μηδενικά μερίσματα τα δύο τελευταία πριν από την δανειοδότησή της χρόνια και δανειοδοτείται από την Ρroton από το 2007, έχοντας ρυθμίσει δύο φορές το δάνειό της κι έχοντας ένα υπόλοιπο χρηματοδότησης, στο τέλος Μαρτίου του 2011, ύψους 8,2 εκατ. ευρώ. Μία άλλη εταιρεία του ομίλου, η Sciens Διεθνών Συμμετοχών, που δεν είναι σε θέση να υποστηρίξει την αποπληρωμή των δανείων της (το ύψος του ενός είναι της τάξης των 70 εκατ. ευρώ) προς την Τράπεζα Πειραιώς, παίρνει βραχυπρόθεσμο δανεισμό 25 εκατομμυρίων ευρώ από την Proton. Συνολικά ο όμιλος, παρατηρεί η ΤτΕ, αυξάνει κατά 60 εκατ. ευρώ το 2010 τον δανεισμό του από την Proton, ενώ παράλληλα οι δανειακές του υποχρεώσεις, ύψους 22 εκατ. ευρώ, προς την Τράπεζα Πειραιώς που έληγαν το 2010, μετατίθενται για το 2011 και το 2013...

18/12/2011 Η εταιρεία Sciens και ο κ Γιάννης Ρήγας (Ελευθεροτυπία)
Η Τράπεζα Πειραιώς, η πρόταση δημόσιας εξαγοράς, οι εφημερίδες "Μακεδονία" και "Κόσμος του Επενδυτή" (πού μόλις έβαλε λουκέτο...), ο συνεργάτης του Τσοχατζόπουλου Σαπχατζίδης (εταιρεία TORCASO, υπόθεση Βατοπεδίου και ακινήτων Ακη) και διάφορα άλλα ενδιαφέροντα...

23/09/2009 Παράθυρο ευκαιρίας για την απόκτηση αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού (Strategy Report)

Σύμφωνα με πληροφορίες, “οι αρχικοί υπολογισμοί αναφέρουν ότι οι εργασίες μετατροπής, η ολοκλήρωση και η πιστοποίηση, εργασίες που μπορούν να εκτελεστούν στο σύνολό τους στην ΕΑΒ, κοστίζουν ανά αεροσκάφος το 1/6 από αυτό που θα στοίχιζε ένα καινούριο A330 MRTT [...] και αυτό συνεπάγεται μια σειρά τακτικών πλεονεκτημάτων, όπως:
1. Εξασφάλιση της από αέρος υποστήριξης των ελληνοκυπριακών δυνάμεων και εξασφάλιση των οδών επικοινωνίας τόσο στον αέρα όσο και στη θάλασσα (αεροπορική προστασία ναυτικών δυνάμεων με κατεύθυνση την Κύπρο).
2. Δυνατότητα βαθιάς διείσδυσης χωρίς σχεδιαστικούς περιορισμούς σε ό,τι αφορά της “διαδρομές εισόδου” στην εχθρική ενδοχώρα. Δημιουργείται έτσι ένα τεράστιο μέτωπο επιτήρησης για την ΤΗΚ η οποία θα πρέπει να διαθέσει σημαντικό αριθμό αεροσκαφών για προστασία ζωτικών στόχων. Επιπλέον θα υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς μεγαλύτερου φορτίου από τα αεροσκάφη κρούσης.
3. Αύξηση δυνατοτήτων CAP με σχετικά μικρούς αριθμούς μαχητικών και αποδέσμευση α/φών για άλλες αποστολές.
4. Διατήρηση μεγίστου αριθμού αεροσκαφών στον αέρα κατά τις κρίσιμες ώρες μιας κρίσης ή στην περίπτωση σύρραξης.