Jan 6, 2013

Το Μετρό (της Θεσ/νίκης) και το Δάνειο (του Μega)

Συνοπτικά:
α) Υπογράφηκε η σύμβαση επέκτασης του Μετρό Θεσ/νίκης, ύψους 332 εκ ευρώ με έπτωση 6% επί του αρχικού τιμήματος. Εκπτωση 6% σ’ εναν διαγωνισμό σε αυτό το οικονομικό κλίμα και στον οποίο συμμετείχαν δύο (2) ακόμα μεγάλοι παίκτες να επισημάνω
β) Η υπογραφή έγινε πρίν την ολοκλήρωση του αρχικού έργου που έχει ξεφύγει εντελώς στο κόστος (+45%), στον χρόνο (η αρχική παράδοση ήταν 10/2012 και τώρα 11/2016) και στο ποσοστό υλοποίησης (μόλις 33%) και του οποίου ο ανάδοχος είναι ουσιαστικά έκπτωτος
γ) Η δημοπράτηση και ανάθεση έγινε παρά την αρνητική γνωμοδότηση της ΕΕ
Αρα:
1. Αν εκπέσει ο εργολάβος του αρχικού έργου (κάτι σχεδόν δεδομένο), ό ανάδοχος της επέκτασης αποκτά σαφές προβάδισμα να το αναλάβει ουσιαστικά κατ’ ανάθεση (ίσως και σε Κ/Ξ με τους πρώην ανταγωνιστές όπως λένε οι κακές γλώσσες και η Ελληνική εμπειρία)
2. Αν για οποιονδήποτε λόγο καθυστερήσει η επέκταση, ενεργοποιούνται ρήτρες (μη χρηματοδοτούμενες από την ΕΕ εννοείται), κάτι αντίστοιχο με την υπόθεση της υποθαλάσσιας του μέγιστου κ. Σουφλιά
Δηλαδή:
win-win που λέμε και στο χωριό μου

Υ.Γ1 Κι' ύστερα ήλθε το δάνειο...
Υ.Γ2 Ελλάκτωρ: "Κλειδώνει" το deal για την ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική
Υ.Γ3 ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Εναντι 1 ευρώ οι μετοχές (80%) της ΑΕΓΕΚ Κατ.

Bonus track a 5η αναβολή για τον φόρο των τηλεοπτικών διαφημίσεων
Bonus track b Ειδική τροπολογία για αναστολή της υποχρέωσης των αναδόχων δημοσίων έργων να προσκομίσουν φορολογική, ασφαλιστική ενημερότητα ή βεβαίωση οφειλής προκειμένου να προχωρήσει η πληρωμή του
Bonus track c Η Αττική οδός που κοστίζει 1 εκατομμύριο συντήρηση τον χρόνο ανα χιλιόμετρο
Το ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ δαπανάται ετησίως για την συντήρηση κάθε χιλιομέτρου της Αττικής Οδού! Εξήντα εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο είναι τα ετήσια έξοδα συντήρησης της Αττικής Οδού. Οι άνθρωποι ξοδεύουν κάθε ημέρα εκατόν εξήντα τέσσερις χιλιάδες τριακόσια ογδόντα τρία ευρώ για την συντήρηση ενός καινούργιου δρόμου. Αν υπήρχε Άγιος Βασίλης αυτό θα ζητούσα! Μία σύμβαση ανάλογη με αυτή που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο με τους εργολάβους για την Αττική Οδό!

Updates
17/03/2014 Μισό δις οι απαιτήσεις της Κ/Ξ
Μιλούν για όψιμο ενδιαφέρον για τα αρχαία της Βενιζέλου, ενώ κανείς δεν μίλησε στο παρελθόν για την κατάχωση του παλαιοχριστιανικού βασιλικού ναού που βρέθηκε στο σταθμό «Συντριβάνι», ή για την κατάχωση ακόμη ενός σημαντικού βυζαντινού ναού που βρέθηκε στο σταθμό «Πλατεία Δημοκρατίας», που δεν πρόκειται να τους δει ανθρώπου μάτι. «Αν προχωρήσουν στις απολύσεις, τότε θα σταματήσουμε το έργο», προειδοποιούν οι εργαζόμενοι προς κάθε πλευρά. Καταγγέλλουν ότι ενώ καθημερινά χάνονται έσοδα ύψους 3 εκατ. ευρώ, εξαιτίας της κακοδιαχείρισης και των καθυστερήσεων, απολύουν εργαζομένους με το πρόσχημα της μείωσης του κόστους. Την ίδια στιγμή, πηγές τονίζουν ότι οι καθυστερήσεις βολεύουν την εταιρεία «ΑΚΤΩΡ» να εξαγοράσει την προβληματική ΑΕΓΕΚ, καθώς μειώνεται η τιμή της μετοχής της στο Χρηματιστήριο.